Hitta.se

Bolaget ska tillhandahålla högkvalitativa marknadsundersökningar, mediaintelligens och mätningar inom områderna I) mätning och analys av individuella målgrupper efter medietyp, genom digitala och analoga skärmar och enheter och efter demografi, II) matning av reklamaktiviteter genom utgifter, genom kreativitet, per kanal och per media, III) mätning av konsumenters mediekonsumtion, köpbeteenden och attityder och skräddarsydda forskningsprojekt samt bedriva därmed förenlig verksamhet.

Information

  • Organisationsnummer:

    559383-6835
  • Bolagsform:

    Aktiebolag
  • Moderbolag:

    Kantar Media Netherlands Holdings B.V.
  • Bolaget registrerat:

    2022-06-10
  • F-skatt:

    Registrerad
  • Moms:

    Registrerad (SE559383683501)
Okänd kreditvärdighet
Kreditbetyg från Dun & BradstreetOkänd kreditvärdighet. Ta reda på rating här.

Kontaktuppgifter

Nyckeltal

2024-12*2023-12*2022-12*
Omsättning (tkr)167 185163 419
Rörelseresultat, EBIT (tkr)22 77414 402
Resultat efter finansnetto (tkr)24 42715 382
Årets resultat (tkr)14 4679 027
Summa tillgångar (tkr)106 58487 92725
Antal anställda5656
Gå till Dun & Bradstreets informationssida.

Hur kreditvärdigt är bolaget du tittar på?

Undvik osäkra affärer – ta reda på företagets kreditvärdighet innan du går vidare. Bara 3 % av Sveriges aktiebolag har högsta kreditvärdighet.

Få tillgång till detaljerade kreditupplysningar som visar betalningsförmåga, riskklass, betalningshistorik och mycket mer. Perfekt för dig som:

  • Ska inleda ett samarbete eller skriva avtal
  • Ska besluta om en ny eller befintlig kunds kreditvillkor
  • Vill säkerställa att leverantören är stabil
  • Vill fatta automatiserade kreditbeslut

Vad du får reda på:

  • Riskklass, kreditbetyg- och limit
  • Betalningsanmärkningar
  • Styrelse och ägarstruktur
  • Historik och finansiell utveckling

Ta en kreditupplysning på detta företag

Prova Dun & Bradstreets kreditupplysningar gratis i 30 dagar

Årsredovisningar Kantar Media Sweden AB

Ingen information

Bolagets redovisning

Resultaträkning (TKR)

2024-12*2023-12*2022-12*
Omsättning (tkr)167 185163 419
Rörelseresultat, EBIT (tkr)22 77414 402
Resultat efter finansnetto (tkr)24 42715 382
Årets resultat (tkr)14 4679 027

Balansräkning (TKR)

TILLGÅNGAR2024-12*2023-12*2022-12*
Anläggningstillgångar (tkr)26 45024 908
Omsättningstillgångar (tkr)80 13463 01925
Tillgångar (tkr)106 58487 92725
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR2024-12*2023-12*2022-12*
Eget kapital (tkr)23 5199 05225
Obeskattade reserver (tkr)10 0903 928
Avsättningar (tkr)3951 570
Långfristiga skulder (tkr)
Kortfristiga skulder (tkr)72 58073 377
Skulder och eget kapital (tkr)106 58487 92725

Löner och utdelningar (TKR)

2024-12*2023-12*2022-12*
Löner till styrelse & VD (tkr)
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr)
Löner till övriga anställda (tkr)
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr)
Sociala kostnader (tkr)
Utdelning till aktieägare (tkr)

Nyckeltal

2024-12*2023-12*2022-12*
Antal anställda5656
Omsättning per anställd (tkr)2 9852 918
Personalkostnader per anställd (tkr)
Vinstmarginal13.6%8.8%0.0%
Soliditet28.9%13.5%100.0%
Kassalikviditet110.4%85.9%0.0%

Befattningshavare

Styrelsemedlemmar

Firmatecknare

Firman tecknas av styrelsen.Firman tecknas var för sig av.Cherry, Paul Francis.Sakal, Mesut.Svanfelt, Bo Stefan.

Styrelser och befattningshavare

Könsfördelning & medelålder i styrelsen

53 år

Koncernstruktur Kantar Media Sweden AB

Kantar Media Sweden AB ingår i en koncern med 2 bolag. Koncernmoderbolag är Kantar Media Netherlands Holdings B.V. . Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-12.

Karta och andra adresser

Vasagatan 11, 111 20 Stockholm

Karta och andra adresser

Vasagatan 11, 111 20 Stockholm

Kantar Media Sweden AB har verksamhet på Vasagatan 11, Stockholm. 

Kantar Media Sweden AB har 2 andra verksamheter i Sverige. Det som ligger närmast Stockholmskontoret är Kantar Media Sweden AB i Stockholm.

Svensk Näringsgrensindelning - SNI

Bolaget ska tillhandahålla högkvalitativa marknadsundersökningar, mediaintelligens och mätningar inom områderna I) mätning och analys av individuella målgrupper efter medietyp, genom digitala och analoga skärmar och enheter och efter demografi, II) matning av reklamaktiviteter genom utgifter, genom kreativitet, per kanal och per media, III) mätning av konsumenters mediekonsumtion, köpbeteenden och attityder och skräddarsydda forskningsprojekt samt bedriva därmed förenlig verksamhet.

  • 73200 - Marknads- och opinionsundersökning